کارگاه آموزشی نوآوری باز در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، در این کارگاه که با استقبال کارشناسان، دانشجویان و علاقه مندان حوزه فناوری برگزار شد. حسین بختیاری معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی و مدرس این کارگاه با بیان اینکه با رشد روزافزون دانش در زندگی، شرکت‌های فناور نباید تنها به تحقیقات و نوآوری‌های درونی خود بسنده کنند، افزود: این شرکت‌ها اگر به صورت دائم نوآوری به عنوان نیروی محرکه هر صنعت را نداشته باشند به سرعت مزیت خود را از دست داده و از رده خارج می‌شوند.
کارگاه آموزشی نوآوری باز در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد

وی با اشاره به تفاوت اختراع و نوآوری ادامه داد: نوآوری، اختراعی است که دارای ارزش و منفعت اقتصادی است و مخترع کسی است که محصول جدیدی را ابداع می‌کند.

معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی به معنای انبوه‌سازی نوآوری است و یک محصول زمانی ارزشمند است که بتوان آن را به تولید انبوه رساند و تقاضا برای آن محصول وجود داشته باشد.

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی چهار ساعته با  عناوینی و موضوعاتی  مانند تعریف نوآوری باز، مزایا و معایب،  مدل های کسب و کار استارتاپ  ها  تجربه های موفق ،جوامع کاربر هم آفرین آشنا شدند.


نظر شما :