کارگاه آموزشی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد
کارگاه آموزشی «بوم مدل کسب و کار» برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، «بوم مدل کسب و کار» درروز سه شنبه 5 اسفند1399 با همت کمیته امداد و باهمکاری مرکز رشد و نو آوری جهاد دانشگاهی وهدف آشنایی با تکنیک های مذاکره، مذاکره در کسب و کار، مذاکرات تجاری و ترس از مذاکره ویژه دانشجویان، علاقمندان به کسب و کار و فعالان حوزه مرتبط برگزار شد.
عبدالحسین توانگری مدرس کارافرینی در این کارگاه گفت: ذات هر کسب و کاری بر مبادله ارزش ها استوار است. در کسب و کارها بیش از ۱۰۰ مدل درآمدی مستقل و یا ترکیبی می توان ذکر کرد که از راه آنها شرکت ها بابت ارزش خود که به مشتریان خود منتقل می کنند، پول و زمان مشتریان را دریافت می کنند.وی اصلی ترین مدل های درآمدی در اینترنت. مبتنی بر تبلیغات Ads base ، ارجاع فروش Affiliate ، تراکنشی Transactional، کمیسیون Commission، اشتراکی Subscriptionو رایگان Freemium برشمرد.
وی افزود: از مدل های فوق، مدل درآمدی کمسیون و مدل در آمدی تراکنشی در یک بستر به نام بازارگاه ( Market Place ) قابل انجام است.
توانگریدر پایان از جذابترین و قویترین مدل های تجارت الکترونیک است که از نمونه های معروف آن می توان به Uber , Ebay, Amazon , Alibaba اشاره کرد. صرافها در بخش دیگری از سخنان خود به بخش های مختلف بوم کسب و کار اشاره کرد و گفت:بوم مدل کسبوکار، (Business Model Canvas)، الگویی برای تدوین یک مدل برای کسبوکاری جدید یا ثبت مدل فعلی مورد استفاده در کسبوکار است.
نظر شما :