به گزارش جهاددانشگاهی استان هرمزگان،
کارآفرینان، از رقابت ترسی ندارند
کارآفرینان، از رقابت ترسی ندارند
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، « کارگاه آشنایی با انواع مدلهای کسب و کار » در تاریخ18بهمن 1399 با همت مرکز رشد ، نو آوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی وهدف آشنایی با هدف آشنایی بیزینس مدل ویژه دانشجویان، علاقمندان به کسب و کار و فعالان حوزه مرتبط برگزار شد.
سرفصل های مطالب ارائه شده در این کارگاه شامل، تعاریف کارآفرینی و استارتاپ، ویژگیهای یک کارآفرین، مهارتهای لازمه یک کارآفرین وتوضیح مختصر درباره مدلهای کسب و کاربود که طی جلسه 2 ساعته آنلاین ارائه شد.
دکتر محمد رضا بهبودی، استاد دانشگاه ملی استرالیا و مدرس دوره، در این کارگاه آنلاین، گفت: کارآفرینی عبارت است از فرایند خلق چیزی جدید و پذیرش مخاطرات و سود حاصل از آن. به عبارت دیگر، کارآفرینی فرایند خلق چیزی جدید و باارزش است که با اختصاص زمان و تلاش لازم و در نظر گرفتن ریسک های مالی، روانی و اجتماعی و رسیدن به رضایت فردی و مالی و استقلال به ثمر می رسد
بهبودی ادامه داد: کارآفرینان از خطر استقبال می کنند، در صورتی که خطر محاسبه شده باشد. به عبارت دیگر، آنها مسئولیت فعالیت هایی را که در آنها هیچ امکان موفقیتی وجود نداشته باشد و یا یک خودکشی مالی باشد را به عهده نمی گیرند. کارآفرینان برای قبول خطر باید جرأت داشته باشند و بدین وسیله سرنوشت خود را رقم مــی زنند. اما در شرایط نامطمئن تمام جوانب را برای حل مشکلات در نظر گرفته و بنا بر تناسبشان، آنها را طبقه بندی می کنند.
وی با بیان کرد: کارآفرینان، همیشه به دنبال مبارزه بوده و احساس اکتساب را دوست دارند. بنابراین استانداردهای بالایی را برای کار خود در نظر می گیرند. آنها محصولاتی با کیفیت بالا تولید و بر اساس مرغوبیت و راندمان رقابت می کنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسی ندارند و در حقیقت از رقابت لذت می برند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: * کارآفرینان به دنبال بازتاب عملکرد خود هستند. کارآفرینان به خاطر آگاهی از وضعیت موجود به دنبال بازتاب عملکرد خود چه خوب، چه بد، هستند. بدون داشتن این اطلاعات ادامه ی کار برای آنها خیلی مشکل است. کارآفرینان در هر کاری که انجام می دهند، هدف گرا هستند. بدین ترتیب که آنها همیشه به فکر اهداف طولانی مدت خود بوده و کارهایی که امروز انجام می دهند، در راستای اهداف آینده شان است. آنها همیشه چیزی را مورد هدف قرار داده و اهداف آنها معمولا عادی نیستند. به همین خاطر دیگران آنها را بلندپرواز می نامند.
لازم به ذکر است، آشنایی با کارگاه آشنایی با انواع مدلهای کسب و کار در محیط دانشگاه، زمینهسازی برای راهاندازی شرکت نوپا و حرکت به سمت تولید و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه، از مهمترین اهداف این دکارگاهای آموزشی می باشد.
انتهای پیام
نظر شما :