به گزارش جهاددانشگاهی استان هرمزگان،

یادگیری بر پایه‌ی اعتبارسنجی برای افراد استارتاپی ضروری است

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۱۵ کد : ۳۲۴۳۷ عمومی آموزشی
استاد دانشگاه ملی استرالیا، گفت: کارآفرینان، همیشه به دنبال مبارزه بوده و احساس اکتساب را دوست دارند. بنابراین استانداردهای بالایی را برای کار خود در نظر می گیرند. آنها محصولاتی با کیفیت بالا تولید و بر اساس مرغوبیت و راندمان رقابت می کنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسی ندارند و در حقیقت از رقابت لذت می برند.
یادگیری بر پایه‌ی اعتبارسنجی برای افراد استارتاپی ضروری است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، « کارگاه الفبای استارتاپ‌ها » در تاریخ21 بهمن 1399 با همت مرکز رشد ، نو آوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی وهدف آشنایی با هدف آشنایی آشنایی با استارتاپ ویژه دانشجویان، علاقمندان به کسب و کار و فعالان حوزه مرتبط برگزار می شود.

سرفصل های مطالب ارائه شده در این کارگاه شامل، تعاریف کارآفرینی و استارتاپ، ویژگی‌های یک کارآفرین

دکتر مهران کرمی، مدیر مرکز نوآوری وهاب همراه اول اصفحان و مدرس دوره، در این کارگاه آنلاین، با اشاره به معانی مختلف استارتاپ، گفت: اریک ریس استارتاپ را چنین تعریف می‌‌کند: «استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.»

وی ادامه داد: او تأکید می‌کند که استارتاپ یک «نهاد  Institution» است و نه یک محصول. به بیان دیگر، استارتاپ نگاهی فراتر از محصول داشته و مدام در پی رشد و کشف قلمروهای تازه باشد.

مدرس دوره گفت :ابهام کلمه‌ی کلیدی در استارتاپ است، برای غلبه بر این ابهام،‌ مدیران استارتاپی باید به سراغ «یادگیری بر پایه‌ی اعتبارسنجی» بروند. یعنی هیچ فرضی را به شکل مطلق، درست در نظر نگیرند و در هر مرحله با آزمودن فرض‌هایشان زمینه‌ی برداشتن گام بعدی را فراهم کنند.

وی در پایان گفت: حتی اگریک استارت تاپ باعث شوند برنامه‌ی فعلی خود را متوقف کند و مسیر تازه‌ای در پیش گیرد. به همین علت، اصطلاح Fail Fast در اکوسیستم استارتاپی (جامعه استارتاپی) رواج یافته و طرفداران فراوانی دارد.
لازم به ذکر است، آشنایی با کارگاه الفبای استارتاپ‌ها در محیط دانشگاه، زمینه‌سازی برای راه‌اندازی شرکت نوپا و حرکت به سمت تولید و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه، از مهمترین اهداف این دکارگاهای آموزشی می باشد.

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: استارتاپ کارگاه ی آشنایی محصول ابهام


نظر شما :