به گزارش جهاددانشگاهی استان هرمزگان،
۹۰ درصد استارتاپ ها شکست میخورن
۹۰ درصد استارتاپ ها شکست میخورن
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، « کارگاه استارتاپ چیست » در تاریخ26 بهمن 1399 با همت مرکز رشد ، نو آوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی وهدف آشنایی با هدف آشنایی آشنایی با استارتاپ ویژه دانشجویان، علاقمندان به کسب و کار و فعالان حوزه مرتبط برگزار می شود.
سرفصل های مطالب ارائه شده در این کارگاه شامل، تعریف استارتاپ، دلایل شکست یک استارتاپ، مفاهیم کلیدی در استارتاپ، مفهوم lean startup یا نوپای ناب، بیزینس مدل و توضیحات بوم ناب بود که با تدریس محمد گرویی در سالن جهاد دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شد.
دکتر محمد گرویی ، مدرس دانشگاه، مدیر ارشد نوآوری شرکت آبادانی دژ ومدیر سرمایه گذاری مرکز نوآوری نکسترا و مرس دوره به بیان معنای استارتاپ پرداخت و گفت: در مرحله استارتاپی؛ اید ههای جدید روانه بازار میشن
و در تلاش هستن تا خودشونو به شرک تهای پایدار اقتصادی تبدیل می کنند.
مدیر ارشد نوآوری شرکت آبادانی دژادامه داد: یه خبر بد که باید بدههم این است که 90 درصد استارتاپ ها شکست میخورن! بداین دلیل اصلی که چیز تولید شده استارتاپها رو مردم نمی پسندند و نمیخواهند.
وی ادامه داد: در نهایت برای استارتاپ ها؛رسیدن به یک رشد پایداریکی از مولفه های حیاتی است این رشد گاهی تحت عنوان Scale Scale نیز یاد می شود که هر کارآفرینی در هنگام راه اندازی استارتاپش باید به آن توجه کند.
وی به مورد نوپای یاب اشاره کردو ابراز کرد: روشی که برای تجربه بیش از برنامه ریزی، برای بازخورد مشتری بیش از کشف و شهود، برای طراحی تکرارشونده بیش از طراحی محصول کامل ارزش قائل بوده و بر پیاده سازی تمامی آن ها تاکید دارد.
سرعت خود را با نیاز مشتری تطبیق بدهید توسعه چابک Agile Development Agile Development Agile Development Agile DevelopmentAgile Development که ابتدا در نرم افزار مطرح شد برخلاف چرخه های معمول سالیانه توسعه محصول که معمولاً براساس پیش بینی مشکلات مشتریان و نیازهایش را پیش میرود؛ زمان و منابع رو کاهش میده و توسعه رو با کمینه محصول پذیرفتنی شروع کرده است.
وی در پایان گفت: در تفکر نوپای ناب... پیروی از دو اصل شکست سریع ترو یادگیری پیوسته میتوان شانس رسیدن به موفقیت رو افزایش داد. زمان کمیاب ترین منبع ماست از طرفی داشتن برنامه کامل یک خیاله و عالی بودن برنامه هم هدف ما نیست! درصد زیادی از کسب وکارها بعد از مدتی برنامه اصلی خودشان را تغییر میدهند.
لازم به ذکر است، آشنایی با استارتاپها در محیط دانشگاه، زمینهسازی برای راهاندازی شرکت نوپا و حرکت به سمت تولید و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه، از مهمترین اهداف این دکارگاهای آموزشی می باشد.
انتهای پیام
نظر شما :