جهاد دانشگاهی هرمزگان؛

نخستین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان برگزار شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۰:۵۹ کد : ۳۲۴۶۶ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نخستین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان ویژه ویژه استان‌های ایلام ، لرستان، فارس و هرمزگان با موضوع «مدیریت نوآوری با رویکرد نوآوری باز» با تدریس حسین بختیاری، معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی برگزار شد.
نخستین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان ، حسین بختیاری، معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی هدف برگزاری این رویداد را آشنایی با مفاهیم نوآوری، روند جهانی توسعه نوآوری و حساس نمودن فراگیران خواند و اظهار کرد:  هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد تمرکز و حساسیت بیشتر بر روی کاها و نوآوری در آن می باشد .

معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی با اشاره به سرفصل مطالب ارائه شده دراین کارگاه گفت: تعاریف نوآوری ، مدیریت نوآوری ، مدیریت باز و بسته ، نوآوری باز و پیاده سازی آن در سازمان ، تجارت داخلی و خارجی از جمله سرفسلهای این کارگاه است .

این مقام مسئول گفت: خلاقیت محصول طرز تفکر است. پس با تمرین آداب تفکر خلاق میتوانید مشکلات بازدارنده‌ای را که مانع تحقق اهداف دست‌یافتنی می‌شوند، از میان بردارید.

بختیاری، به ارائه تعاریف مختلف مدیریت نوآوری پرداخت و ابراز کرد: این نوع مدیریت عبارت از مجموعه‌ای از تلاش‌های هدفمند و نظام‌یافته است که به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های اجتماعی و محیط‌های کسب و کار و پیاده‌سازی و تبدیل آن‌ها به کالا‌ها و خدمات نوین و مبادله آن‌ها با ارزش‌های اقتصادی و پولی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نوآوری باز، شرکت را به سمت بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی در کسب و کار خود و فراهم کردن امکان استفاده سایر شرکت‌ها از ایده‌های نوآورانه آن شرکت سوق می‌دهد، اضافه کرد: با این کار ریسک‌ها و هزینه‌ها مدیریت می‌شود و روند پیشرفت‌های فنی سرعت می‌گیرد.

معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی، دسترسی به دانش و ایده‌های نوآورانه بیشتر، استفاده از دیدگاه‌های جدید و پرهیز از عمل کردن به شیوه‌ای ناآگاهانه، توسعه سریع‌تر، دسترسی به افراد ماهر و متخصص، ریسک توسعه کمتر، دریافت کمک‌های عمومی و کسب سود بیشتر از طریق همکاری را از مزایای نوآوری باز عنوان کرد.

بختیاری با بیان اینکه این نوع نوآوری توانایی جذب و استفاده از دانش‌های خارجی را یکی از مهمترین‌ترین قابلیت‌های هر شرکتی می‌داند، تصریح کرد: نوآوری باز برای کسب و کار‌ها یک راه سودآور است، زیرا می‌تواند هزینه‌ها و مدت زمان معرفی محصول به بازار را کاهش و تمایز محصولات را افزایش دهد و از سوی دیگر جریان‌های درآمدی جدیدی برای شرکت ایجاد نماید.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

لازم به ذکر است: در این کارگاه که از مجموعه رویداد‌های کارآفرینی جهاددانشگاهی و برنامه شتابدهی کسب و کار‌های فناورانه جوانان می‌باشد.

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: نوآوری نوآوری باز نوآوری سازمان کار کسب کار کسب شرکت جهاددانشگاهی مدیریت


نظر شما :