به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی؛

رویداد آشنایی مدیران تعاونی ها، با نوآوری در مدل کسب و کار برگزار شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۱ کد : ۳۵۹۳۲ عمومی تاپ خبر
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: رویداد آشنایی مدیران تعاونی ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با نوآوری در مدل کسب و کاردر جهاد دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شد
رویداد آشنایی مدیران تعاونی ها، با نوآوری در مدل کسب و کار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ، صدیقه مظفر، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی هرمزگان دردر ابتدای رویداد ضمن خوش آمد گویی به تمام شرکت کنندگان در رویداد  رویداد آشنایی مدیران تعاونی ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با نوآوری در مدل کسب و کار که برگزارشد ، گفت:اشتغالزایی در بستر تعاونی و تبیین جایگاه نظام تعاون در توسعه فرصت های شغلی دانش آموختگان دانشگاهی را بعنوان رویکردی کارگشا در فرایند اشتغالزایی دانش آموختگان مورد توجه قرار دارد.

وی هدف از برگزاری این رویداد آشنایی مدیران تعاونی ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با نوآوری در مدل کسب و کار خواند و افزود: این رویداد به همت مرکز رشد مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان و علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در روز شنبه 13شهریور 1400برگزار شد.

در ادامه این رویداد،  خانم میترا قاسمی راد  (مدیرعامل شرکت تعاونی دریا رشمون هرمزگان به عنوان سخنران این رویداد گفت: طرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص می‌کند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.

وی ادامه داد: همانطور که دو شغل مثل هم وجود ندارد و بنابراین طرحهای کسب و کار مانند هم نیز وجود ندارد. از آنجائیکه ، برخی موضوعات در طرح به یک طیفی از کسب و کارها مرتبط هستند بنابراین این امر مهم است که مفاد و مندرجات طرح ها با امور فردی متناسب باشد. با این حال ، بیشتر طرح ها از یک ساختار آزموده شده و نظر عمومی بر روی ( در مورد ) آماده سازی طرحی که بطور وسیعی قابل اجراست متابعت می کنند.

وسپس عبدالحسین توانگری (مدیرعامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب)،به عنوان دومین سخنران ابراز کرد: استارتاپ سازمانی است موقتیکه در شرایط ابهام شدید در جست و جوی مدل کسب پایدار خود می باشد.

وی ادامه داد: الگوهای کسب وکار، روش ها یا ویژگی هایی هستند که در کسب وکارهای دیگر وجود دارند )یا وجود داشته اند( و از آن ها برای کسب وکارمان الگوبرداری می کنیم.

نیازهای فردی مشتری می تواند در شرایط تولید انبوه و با قیمتهای رقابتی تأمین شود.

توانگری گفت : کم کردن هزینه ها ، باعث میشود مشتریانی که قدرت خرید کمتری دارند ازمحصولات ارزان قیمت بهره مند می شوند. هدف این است که وفاداری را با ایجاد یک ارتباط عاطفی با پیشنهادات ویژه افزایش دهید.

مدیرعامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب در پایان گفت : طرح کسب و کار سندی استراتژیکاست که با توجه به منابعکسب و کار و شرایط محیطی در حوزه های فنی، مالی، نیروی انسانی، تجهیزات، بازار و ... برنامه ارائه می دهد.

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: کسب مدل کسب کسب کار کار رویداد دانشگاهی جهاد دانشگاهی طرح هرمزگان


نظر شما :