به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی؛

کارگاه "بوم مدل کسب و کار" در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۸ کد : ۳۶۳۵۲ عمومی تاپ خبر
 کارگاه "بوم مدل کسب و کار" در جهاد دانشگاهی هرمزگان به همت مرکز نوآوری و شکوفایی با همکاری کمیته امداد هرمزگان  در جهاد دانشگاهیی ویژه مددجویان و کار آفرینان کمیته و علاقه مندان به حوزه کسب و کار برگزار شد.
کارگاه "بوم مدل کسب و کار" در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی  جهاد دانشگاهی هرمزگان،دوشنبه 29 شهریور 1400 مهندس عبد الحسین توانگری، " مدیر عامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب  در کارگاه "بوم مدل کسب و کار" با مرور کوتاهی بر کارگاه خلق و ایده و تاکید بر خلاقیت در کار گفت:  بوم مدل کسب و کار یا  Business Model Canvas  ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به شما اجازه می‌دهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا  آن‌را به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) دهید.

وی ادامه داد: بوم مدل کسب و کار ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است که ۹ بخش سازنده‌ی مدل‌کسب و کار را توصیف می‌کند. این بخش‌ها شامل بخش‌(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینه‌ها است.

مدیر عامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب با  تاکید بر تمرکز در کار گفت: مجموعه‌های مختلف مشتریان می‌توانند بر اساس خواسته‌ها و ویژگی‌های مختلف بخش‌بندی شوند  و برای هر بخش از مشتریان بر اساس نیاز هایی که دارند ارزش گذاری کرد.

وی با تاکید بر مشتری مداری گفت: امروزه ارتباط با مشتریان و حفظ آن برای اطمینان از موفقیت شرکت الزامی است. شکل‌های مختلف ارتباط با مشتریان شامل: کمک شخصی، کمک شخصی اختصاصی، سلف سرویس، سرویس‌های خودکار، جوامع کاربری و خلق مشترک (با مشتری) می‌شود

وی درپایان با پاسخگویی به سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان و شرکت کنند در روره  بر خلق ارزش تاکید کرد و  گفت: شرکای کلیدی برای بهبود عملیات و کاهش ریسک مدل کسب و کار معمولا شرکت‌ها با برخی دیگر مشارکت‌های تجاری صورت می‌دهنداین مشارکت‌ها به روش‌های همکاری استراتژیک با شرکت‌های رقیب و غیر رقیب، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، روابط خریدار-فراهم‌کننده و پیمان اتحادهای استراتژیک امکان پذیر هستند.

لازم به ذکر است سلسله رویداد های ترویجی به همت مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان ، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به صورت آنلاین برگزار شد که خوشبختانه مورد  استقبال متقاضیان این دوره واقع گشت .

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: کار کسب کار مدل کسب کار شرکت مشتریان ارتباط مشتریان کسب مدل کسب مدل بخش جهاد دانشگاهی مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان عبدالحسین توانگری شرکت سنجش دانش صنعت جنوب مدیر عامل


نظر شما :