به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی؛
کارگاه "بوم مدل کسب و کار" در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان،دوشنبه 29 شهریور 1400 مهندس عبد الحسین توانگری، " مدیر عامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب در کارگاه "بوم مدل کسب و کار" با مرور کوتاهی بر کارگاه خلق و ایده و تاکید بر خلاقیت در کار گفت: بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به شما اجازه میدهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) دهید.
وی ادامه داد: بوم مدل کسب و کار ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است که ۹ بخش سازندهی مدلکسب و کار را توصیف میکند. این بخشها شامل بخش(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیتهای اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینهها است.
مدیر عامل شرکت سنجش دانش صنعت جنوب با تاکید بر تمرکز در کار گفت: مجموعههای مختلف مشتریان میتوانند بر اساس خواستهها و ویژگیهای مختلف بخشبندی شوند و برای هر بخش از مشتریان بر اساس نیاز هایی که دارند ارزش گذاری کرد.
وی با تاکید بر مشتری مداری گفت: امروزه ارتباط با مشتریان و حفظ آن برای اطمینان از موفقیت شرکت الزامی است. شکلهای مختلف ارتباط با مشتریان شامل: کمک شخصی، کمک شخصی اختصاصی، سلف سرویس، سرویسهای خودکار، جوامع کاربری و خلق مشترک (با مشتری) میشود
وی درپایان با پاسخگویی به سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان و شرکت کنند در روره بر خلق ارزش تاکید کرد و گفت: شرکای کلیدی برای بهبود عملیات و کاهش ریسک مدل کسب و کار معمولا شرکتها با برخی دیگر مشارکتهای تجاری صورت میدهنداین مشارکتها به روشهای همکاری استراتژیک با شرکتهای رقیب و غیر رقیب، سرمایهگذاریهای مشترک، روابط خریدار-فراهمکننده و پیمان اتحادهای استراتژیک امکان پذیر هستند.
لازم به ذکر است سلسله رویداد های ترویجی به همت مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان ، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به صورت آنلاین برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال متقاضیان این دوره واقع گشت .
انتهای پیام
نظر شما :