به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی؛

عصر استارتاپ نوپا و جوان هست

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۲ کد : ۳۶۳۶۷ عمومی تاپ خبر
 کارگاه "الفبای استار تاپ" در جهاد دانشگاهی هرمزگان به همت مرکز نوآوری و شکوفایی با همکاری کمیته امداد هرمزگان به صورت آنلاین برگزار شد مدیر عامل مرکز نوآوری هاب اصفحان در این دوره گفت : عصر استارتاپ نوپا و جوان هست.
عصر استارتاپ نوپا و جوان هست

به گزارش روابط عمومی  جهاد دانشگاهی هرمزگان، کارگاه "الفبای استار تاپ"  شنبه 27 شهریور ماه  راس ساعت 10الی 12 با سخنرانی دکتر مهران کرمی ، " مدیر شتاب دهنده سریر "و مدیر عامل مرکز نوآوری هاب اصفحان به همت مرکز نوآوری و شکوفایی با همکاری کمیته امداد هرمزگان به صورت آنلاین برگزارشد .

مدیر عامل مرکز نوآوری هاب اصفحان ابراز کرد: امروزه به هرکی مرسی خواهد گفت: من یک استارتاپ دارم  و این سوال برای برخی پیش آید که استارتاپ چیست ؟

وی ادامه داد: هر استارتاپی یک سازمان نوپا است و هنوز نه محصولش و نه ساختار و سازماندهی اش به بلوغ نرسیده! معمولا استارتاپ ها رو جوون ها راه می اندازن که اون ها هم تجربه کافی توی کسب و کار ندارن!

کرمی ادامه داد: علاوه بر این ها ذات استارتاپ و ریسک پذیری و ناشناخته بودن دنیای پیش روی اون و نیاز به نوآوری و خلاقیت برای موفقیت توی این عرصه، همگی منجر به این شده که فکر کنیم تجربه و بست پرکتیسی تو این حوزه وجود نداره! نتیجه اش این می شه که همه چیز رو می خوایم خودمون تجربه کنیم.

مدیر عامل مرکز نوآوری هاب اصفحان ابراز کرد: استارتاپ سازمانی است موقتی که در جستجوی مدل کسب و کاری گسترش پذیر، تکرارپذیر و سود ده است.

وی ادامه داد: عصر امروز که سرعت پیشرفت فناوری ها روز به روز در حال افزایش می باشد، سازمان ها برای بقا و رشد خود راهی جز منطبق کردن خود با تغییرات محیط پیرامون خود ندارند. موفقیت سازمان ها عمدتا ریشه در نوآوری دارد. مزیت رقابتی می تواند ناشی از اندازه، مالکیت دارایی ها و مانند آنها نیز باشد. اما این الگو (مزیت رقابتی بر خواسته از نوآوری) بیش از پیش به نفع سازمان هایی تغییر می کند که می توانند از دانش و مهارت های فناورانه و تجربه برای ایجاد نوآوری در محصولات خود (اعم از کالا یا خدمت) و نیز روش های توسعه و عرضه آنها استفاده کنند.

وی در ادامه گفت برخی از ما عادت داریم کارهایمتان را به تعویق بیندازیم  تحقیقات نشان می دهد که برای شکل گیری یک عادت جدید بطور روزانه و به مدت سه هفته یا معدل 21 روز زمان لازم است. شما باید خودتان را مجبور به انجام کارها به شیوه جدید کنید، و بعد از چند هفته دیگر نیازی نیست خودتان را مجبور کنید. رفتار جدیدتر و سالم تر بصورت ذاتی در وجودتان نهادینه خواهد شد و دیگر حتی مجبور نیستید به آن فکر کنید.

وی ادامه داد: بسیار اتفاق افتاده که ایده ای را با دوستان و همکاران مطرح می کنیم و خیلی هیجان زده دست به کار می شویم؛ اما پس از گذشت چند هفته، دلسرد شده و سراغ ایده ای دیگر می رویم. اما علت چه می تواند باشد؟هیجان کاذب ، کمالگرایی، و نداشتن مشوت .....مشکلاتی از این قبیل باعث دلسریمان می شود .

وی در ادامه استارتاپ را سه مرحله دانست و گفت: مرحله نخست همخوانی مساله (راه حل )و همخوانی محصول با بازار مرحله بعدی . در نهایت گسترش کسب و کارمی باشد .

برخی اوقات جواب چرا ها بسیار مواثر هست و این که ما برای کاهایمان هدف ترسیم کنیم و برای رسیدن به ان هدف پلن ترسیم نماییم 

وی در انتهای به سولات و دغدغه های ذهنی متقاضیان پاسخ داد و گفت:  برای کارهایمان باید یک بوم کسب و کار داشته باشیم و به توضیحی مختصری از بوم کسب و کار پرداخت و گفت علاغه مندان می توانند در این دوره که برای متقاضیان با همکاری کمیته امداد و مرکز رشد جهاد دانشگاهی به صورت آنلاین و رایگاندر 29 شهریور ماه راس ساعت 12 برگزار می‌شود شرکت نمایند.

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: نوآوری مرکز نوآوری مدیر عامل مرکز نوآوری عامل مرکز نوآوری نوآوری هاب نوآوری هاب اصفحان استارتاپ ادامه کسب کسب کار


نظر شما :