کارگاه آموزشی نوآوری باز در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد
کارگاه آموزشی نوآوری باز در جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، در این کارگاه که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد. حسین بختیاری معاون تجاریسازی پارکها و مراکز رشد جهاددانشگاهی و مدرس این کارگاه با بیان اینکه با رشد روزافزون دانش در زندگی، شرکتهای فناور نباید تنها به تحقیقات و نوآوریهای درونی خود بسنده کنند، افزود: این شرکتها اگر به صورت دائم نوآوری به عنوان نیروی محرکه هر صنعت را نداشته باشند به سرعت مزیت خود را از دست داده و از رده خارج میشوند.
وی با اشاره به تفاوت اختراع و نوآوری ادامه داد: نوآوری، اختراعی است که دارای ارزش و منفعت اقتصادی است و مخترع کسی است که محصول جدیدی را ابداع میکند.
معاون تجاریسازی پارکها و مراکز رشد جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: تجاریسازی به معنای انبوهسازی نوآوری است و یک محصول زمانی ارزشمند است که بتوان آن را به تولید انبوه رساند و تقاضا برای آن محصول وجود داشته باشد.
شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی چهار ساعته با عناوینی و موضوعاتی مانند تعریف نوآوری باز، مزایا و معایب، مدل های کسب و کار استارتاپ ها تجربه های موفق ،جوامع کاربر هم آفرین آشنا شدند.
نظر شما :