برگزاری کارگاه آموزشی « اصول و فنون مذاکرات در کسب و کارهای شرکت های تعاونی » در جهاددانشگاهی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان،کارگاه آموزشی « اصول و فنون مذاکرات تجاری در کسب و کارهای شرکت های تعاونی» با همکاری مرکز رشد جهاددانشگاهیو اداره کل کارتعاون ورفاه اجتماعی به صورت آنلاین با تدریس محمد علی سلیمانیا در سامانه آموزش مجازی با حضورکارآفرینان، دانشجویان علاقه مندان درمرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.
محمدعلی سلیمانیا مدرس دوره با تاکید بر اینکه همه چیز قابل مذاکره است، گفت: هدف این کارگاه آموزشی آشنایی و شناخت دانشجویان و فارغ التحصیلان، با « اصول و فنون مذاکره در کسب و کار » و شناخت تکنیک های مذاکره برگزار شد.
محمدعلی سلیمانیا با تاکید بر اینکه امروزه اهمیت فنون مذاکره در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست، گفت: انسان برای برقراری ارتباط با اطرافیان و رفع نیازهایش باید با دیگران مذاکره کند. اما سوال اینجاست که چه میزان از این مذاکرات موفقیت آمیز هستند؟ چه تعداد از آنها برای هر دو طرف سودمند هستند؟ به چه علت بسیاری از مذاکرات نتیجه منفی دارند؟.
وی با اشاره به اینکه مذاکره یعنی گفتگو بر سر موضوعی خاص برای اهدافی خاص. ادامه داد: مذاکرات انواع مختلفی دارند گاهی آنها را با نام مذاکرات برد-برد و گاهی برد-باخت شنیده اید اما در فنون مذاکره در کسب و کار به دو دسته مذاکرت تلفیقی و توزیعی تقسیم می شوند .
این مقام مسئول بیان کرد: در طول مذاکره هیجان خود را کنترل نمایید و کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش بدید. چهره شما نباید بیانگر اهداف و یا هیجان یا ترستان باشد. هرچه در مخفی کردن اطلاعات خود بیشتر تلاش کنید در نهایت موفقیت بیشتری از آن شماست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر شرکت یا محصول شما ویژگی منحصر به فردی دارد که افراد زیادی خواهان آن هستند حتما در طول مذاکره آن را ذکر کنید. مهم است که طرف مقابل بداند افراد دیگری هستند که خواهان آن خدمات یا محصول اند و اگر شانسش را از دست بدهد به دست آوردن مجدد آن سخت خواهد بود.
انتهای پیام
نظر شما :